fredag, december 9

Lite om mig

Eftersom det verkar vara inne nu att berätta udda saker om sig själv, så tänkte jag bjuda lite på det. Men vi börjar med ett litet quiz. Hur många rätt får ni? Svaren står längre ned...

1. Vilket påstående är sant?
  • Jag äter bara hemmagjord salladsdressing
  • Jag tar alltid av mig skorna på bion
  • Jag plockar aldrig upp pengar från gatan eftersom de är smutsiga
2. Vad dricker jag helst till sötsaker?
  • Vatten
  • Cola
  • Saft eller juice
3. Vad ville jag bli när jag var liten?
  • Veterinär
  • Sångerska
  • Filmstjärna
4. Vilket påstående är falskt?
  • Jag tar aldrig den främre varan på hyllan när jag handlar, utan den andra eller tredje
  • Jag föredrar mörk choklad framför ljus och vit
  • Jag dricker drygt tio glas vatten om dagen, mest för att jag alltid är törstig
5. Vad är jag mest rädd för?
  • Ormar
  • Speglar
  • Bakterier

Hur många rätt fick ni??


---------------------------------------------------------------------------------
---------------------------------------------------------------------------------
---------------------------------------------------------------------------------
---------------------------------------------------------------------------------
---------------------------------------------------------------------------------
Svar: 1. Jag tar alltid av mig skorna på bion, de andra påståendena är falska. 2. Vatten, det är det enda som släcker törsten. 3. Filmstjärna. 4. Mittenalternativet är falskt, de andra sanna. 5. Jag är rädd för alla tre, men allra mest ormar.

Andra udda saker:
Jag nyser när jag satt i halsen. Jag sveper automatiskt med blicken över folk jag inte gillar. Jag sitter ned i duschen. Om jag promenerar med någon går jag omedvetet snett mot personen när jag pratar, vilket ofta gör att vi krockar flera gånger. Jag gör sockerkakssmet bara för att äta smeten. Jag kan aldrig lyssna på musik och koncentrera mig samtidigt eftersom min hjärna automatiskt börjar dagdrömma när den hör musik. Jag svär bara när jag är riktigt, riktigt arg. Jag avskyr att vara kladdig om händerna, jag står helt enkelt inte ut med den känslan. Jag tycker om rått kött. Jag har ett hemligt skriftspråk som jag skriver på när jag inte vill att någon ska kunna läsa. Jag delar på ballerinakakorna och äter chokladen sist. Jag luktar alltid på mat som jag äter för första gången innan jag stoppar in det i munnen. Jag tål inte cigarettrök. Jag hatar när folk nyser utan att hålla för, mest för att jag en gång lyssnade på ett radioprogram som sa att det flyger ut 40 000 partiklar som sprids med luften i hela rummet när man nyser. Jag äter hamburgare med kniv och gaffel. Jag får ofta hicka precis när jag börjat borsta tänderna. Jag tycker inte om alkohol, oliver och kaffe.

Så det så.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar